Ikea har för stora möbler

Imorgon ska jag till IKEA vilket jag inte varit på mer än ett år fastän jag åker förbi det varje dag. YAY tycker jag. Fast jag blev lite nedslagen när jag insåg att de inte anpassade sina möbler till minimalistiska lägenheter. Jag behöver ha någon slags förvaringshylla till mitt badrum men eftersom det är mikrostort (-litet) så verkar det inte få plats något bättre än en CD-hylla.

Förutom att proppa badrummet fullt så hade jag i framtiden också tänkt att utnyttja varenda centimer av lägenheten och på så vis pressa in ett skrivbord samtidigt som jag behåller bokhyllan och tv-bordet. Efter mina noggranna mätningar med tumstocken (pappa skulle vara så stolt om han sett mig) så tror jag faktiskt att det kan funka. Men efter det så är jag väldigt säker på att det inte skulle få plats något mer på mina 27 kvadratmeter.

Ungefär såhär skulle det se ut:



Och ja, min soffa är alldeles för gigantisk, jag stör mig på den ungefär varenda dag. Är det det som är ett i-landsproblem, att ha en för stor soffa?

Kommentarer
Postat av: Bea

Sv: haha tack så mycket ^^

2011-03-18 @ 23:23:51
URL: http://toungetied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0