Lite tvånolltio

Jag kände att jag var tvungen att sätta ihop en snabb bestof2010 list så här är den!

Årets film
Harry Potter and the Deathly Hallows är det obligatoriska svaret men jag tror att jag hade svarat Inception om jag hade sett den. Jag ska snart se den, jag kanske uppdaterar då med en sådan där edit.
Edit: Nu har jag sett Inception och även om jag knappt fattade hälften av den så var den sinnessjukt bra och även jag som inte är överförtjust i actionfilmer tyckte att det var apcoola slagsmålsscener. Dessa två får helt enkelt sluta på delad första plats.

Årets tv-serie
Tredje säsongen av True Blood och den femte av Doctor Who, båda utgör något av det bästa jag bevittnat i tv-väg.

Årets bästa lästa bok
Jurassic Park av Michael Chrichton. Jag älskade redan filmen men boken är SÅ mycket mer.

Årets klädesplagg
Shorts tror jag. Jag älskade att ha shorts i somras och jag längtar efter dem nu.

Årets månad
Juli. Eller kanske december.

Årets svenska låt
Det blir fyra, jag har seriösa problem med att bara välja en men alla är så fantastiskt bra fast på olika vis.
  • Säkert - Dansa fastän
  • Familjen - Det var jag
  • Daniel-Adams Ray - Gubben i lådan
  • Oskar Linnros - Från och med du
Årets utländska låt
Nu blir det bara två stycken!
  • Vampire Weekend - White Sky
  • Lady GaGa feat. Beyoncé - Telephone
Årets snygging
Nyupptäckta Matt Smith kanske? Fast jag tror att det är hängslena och The Bowtie som gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0