Lite om mina tv-seriefavoriter

Ok så jag har faktiskt lyckats knåpa ihop en halvdan lista över mina tio favorit tv-serier. Borde det skrivas som ett ord kanske? Favorittv-serier? Nja, tror inte det.
Så varför har jag då gjort detta? Jo, för jag är en nörd och har inget liv. That's why bitch!

Nr 10




It's always sunny in philadelphia
Dessa underbart elaka och osympatiska människor som samsas i en liten irländsk bar och inte skyr några medel för att få vad de vill ha (oftast tjejer och pengar). Jag älskar't.

Nr 9



Supernatural
De två bröderna Winchester åker runt i Amerika och bekämpar övernaturliga fenomen. Lite som en ungdomlig version av Arkiv-X och nästan lika bra.

Nr 8

How I met your mother
Fem vänner i New York och nej, det är inte Vänner. Det är lite bättre än så även om det känns som att även dessa kan få idétorka ibland längre fram i säsongerna.

Nr 7

Lost
Jisses vad jag älskade den här serien när de första fyra säsongerna sändes. Jag satt antagligen i timtals och funderade över isbjörnar och Dharma Initiatives. Senare så hade jag inte tid att följa de sista säsongerna slaviskt man jag älskar fortfarande serien.

Nr 6

Veronica Mars
Stentuff tjej som jobbar extra på sin pappas detektivbyrå samtidigt som hon går på ett rikemans high school och försöker lösa mordet på sin bästa vän. Väldans bra.

Nr 5

True Blood
Vampyrer, häxor, blod och varulvar.

Nr 4

Arkiv X
Mulder och Scully är så bra så att ingen borde behöva förklara varför det är så bra.

Nr 3

Buffy the vampire slayer
Buffy var nog den första serien som jag verkligen blev besatt av (om man bortser från Sunset Beach vilket jag gör för jag försöker glömma den perioden i mitt liv) och jag älskar den fortfarande.

Nr 2

Mitt liv som död
George är gnällig och olycklig. George dör. George blir lieman. George är fortfarande gnällig och olycklig. Svart humor blir inte bättre än såhär.

Nr 1!!! Yay!

Doctor Who
Nu är inte jag ett hardcore Doctor Who-fan som sett alla avsnitt från 60- och 70-talet och älskar Tom Baker som jag kanske borde göra men jag kan säga såhär: jag har sett David Tennant som the Doctor och det är allt jag behöver. Visst, halvkassa effekter och sisådär på kvalitet på filmningen men man vet att man älskar det när man inte ens vill bry sig om det!

Kommentarer
Postat av: Maria

Iiih, True Blood! :D Jag håller på att dö i väntan på säsong fyra.



sv: Fotoramen som ser ut som en filmrulle kommer - hör och häpna - från IKEA! Dock är det ett par år sedan jag införskaffade den, men jag tror att den säljs ännu. DROPS heter den och den kostade runt 5€ (50 kronor). :)

2011-02-20 @ 23:33:43
URL: http://various.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0