2 steg

                              

Det var ju bara några dagar sedan som Håkan Hellström hade sitt 10-årsjubileum som artist och släppte ett nytt album - 2 Steg Från Paradise. Ärligt talat så blev jag lite besviken på omslaget som den antirökare jag är men jag antar att Håkan är så cool att han kan komma undan med det ändå. Fast jag kan ändå inte förstå varför han ska stå och röka på framsidan av sin nya skiva? Nåja, jag ska sluta störa mig.

Hur som helst så var en poäng med detta inlägget att jag ville påpeka att titelspåret 2 steg från paradise antagligen kommer bli en väldigt bra singel. Hela albumet känns som en fortsättning på För Sent För Edelweiss, om än inte riktigt lika underbart bra. Edelweissalbumet är nog min favorit av de album som Håkan släppt med fina låtar som Kärlek är ett brev skickat tusen gånger och Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din.

Mina favoriter från den här skivan är nog Saknade te havs och Dom där jag kommer från. Håkans låtar har alltid så stajliga och fina titlar tycker jag och jag hoppas faktiskt på att han håller på med artisteriet i minst tio år till.

2 steg från paradise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0