Vi vill inte se vad som händer, uppfattat?

Förresten, Melodifestivalen tajm!
Inte idag såklart, men det är de rätta tiderna för knasigt folk att komma ut från sina vintergömmor och visa sig i livesänd TV inför stora delar av den svenska befolkningen. Så, vem blev alla tokars kung i lördags? Jag såg inte hela programmet kan jag erkänna men känner mig ändå ganska säker på att dela ut vinsten.

Kunde du inte ha hittat en större bild?
Svar: NEJ, det hade inte varit bra för ögonen
Är det inte helt oförståeligt att den här mannen är singel?
Svar: JO, om jag såg honom på stan skulle jag lätt springa fram och hångla upp honom. Phew, vilken hottie! Och vilken intelligens, tänk att komma på sådana här smarta och slagfärdiga rim helt själv. En sådan kille skulle man ha.

Mitt namn e Frispråkarn.
K1 bakom spakarna.
Hej!
Hej, ey mannen

Nu blir det bara musiken,
tar inget sabbatsår.
Har andra mål än radhus och labrador.
Jag körde på diss med flickvän,
lackade ur,
om jag rappa och mailade så snackade jag lur.

Hela tiden aktiv för jag drömde om nåt.
Relationen börja knacka för det glömde jag bort.
Visst finns det två sidor av hela, jag fela, du fela,
men vi sluta reagera, så kan man inte leva.

Så vi bara gick isär.
Jag minns att jag var riktigt kär.
Svävade på moln och ba’ fick i en värld.
Men nu e vi här,
vila med det som är G.
Det är riktigt upp o ner
men jag känner mig prima,
bara glider genom livet med Helen vid min sida.
Tjejen i hjärtet, så det händer att jag ringer,
men skillnaden e att:

Jag e singel. (singel)
typ fem gånger
Frispråkarn e mannen, jag e singel.

Vissa e såna som vill ha nåt till varje pris.
Vad fan e det med dom? Vadå, e det nån form av kris?
Själv ska jag softa som fan,
språka bra framför nästa jag drar fram,
det kan ju va en barnvagn.
Ingen aning vad som händer,
kan gå flera år,
vilket det känns rätt,
alla dom har spelat svår.
Ansvar mot no bod, behöver inte bry mig ett dugg.
Jag känner mig tuff,
sätter mina pengar på strippklubb.

Behöver det knappast.
Brudar säger dance.
Språkarn är fan av one-night stands.
Känner mig bekväm när jag släppar hem nån.
Tar nummren när vi vaknar, vi möts symboliskt,
kalla mig svin och kalla mig mansgris,
har inte råd att ringa.
Hallå, det är finanskris.
På G ut igen, ring på mitt finger,
ni vet att det är kaos när jag e singel.

Jag e singel. (singel)
upprepas typ tio gånger, typ
Frispråkarn e mannen, jag e singel.

Ser både för och en nackdel.
Känns knas att vi lagt ner.
Ingen aning vad som händer.
Jag krigar jag ränner.
Ser både före och nackdel.
Känns knas att jag lagt ner.
Ingen aning vad som händer.
Jag krigar jag ränner.

Jag är singel. Kom igen, kom igen. (singel)
Jag e singel. Kom igen, kom igen. (singel)
Jag e singel. Hej, hej, hej, hej. (singel)
Frispråkarn e mannen, jag e ju singel.
Jag e singel. Kom igen, kom igen. (singel)
Jag e singel. Hej, hej, hej, hej. (singel)
Jag e singel. Hej, hej, hej, hej. (singel)
Frispråkarn e mannen, jag e ju singel.

Jag e singel. (singel)
Jag e singel. Hej, hej, hej, hej. (singel)
Jag e singel. Hej, hej, hej, hej. (singel)
Frispråkarn e mannen.
Jag e singel (Jag e singel)
Jag e singel (Jag e singel)
Jag e singel (Jag e singel).
Hej, hej, hej!
Vi får se vad som händer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0