Asså, det svänger ju i refrängen

DBSK aka TVXQ aka Tohoshinki aka vettefanvaddeheter är ämnet på tavlan för minuten. Jag lade upp deras Mirotic här för några månader sedan och se vilken succé det blev (NOT)!
Så om vi ska ta lite bakgrundsfakta:
  • Sydkoreanskt band som bildades 2003
  • Består av fem killar (pojkar, grabbar, spolingar, skitungar)
  • I Japan kallas de för Tohoshinki vilket översätts till "The Rising Gods of the East". Nu tar vi lätt på självinsikten.
  • De slår en massa försäljningsrekord "over there" (fast åt andra hållet liksom, rent geografiskt) särskilt i Japan som det bäst säljande utländska bandet. Eller något.
  • De gillar blåbärspaj med chokladglass till frukost
All fakta förutom den sista punkten är tagen från the allknower known as Wikipedia. Hur som helst så släppte de ännu en singel för en sådär tio dagar sedan och först tänkte jag lägga upp den. Tyvärr så tyckte jag att den var lite väl moloken så jag valde att lägga upp Breakout! istället. Den är väl lite fräsigare och innehar ett sådant där rekord för att sälja eller något.

Känns som att någon har kollat lite för mycket på For Your Entertainment. Eller så är det bara jag som borde sluta  jämföra alla med Adam Lambert. Jag ska sluta tänka också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0