This City Is Not Built On Rock N' Roll

Undrar om man räknas som vuxen när man börjar sortera in papper i olika sektioner i pärmar. Det känns vuxet i alla fall. Men inget fel med det, det är faktiskt skönt att få ordning även om det får mig att låta som en potentiell 30-åring.

Något som jag verkligen kan störa mig på är att jag vill börja meningar med ordet Men. I gymnasiet så sa min svenskalärare att man aldrig kunde börja en mening så och jag förstår hennes poäng för 'men' fortsätter på någonting. Men det känns så bra att göra punkten innan och börja sådär ändå så jag kommer aldrig kunna bli journalist antar jag. Fast det är inte som att de skriver särskilt bra hela tiden, speciellt inte i lokaltidningar.
Ett annat ord som hon dissade var 'ju', och jag vill ju skriva det hela tiden. En gång skrev hon ju-ju på min uppsats och jag är fortfarande grinig över det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0