Wrrooooom!

Idag var jag ute och pölsade i snön med Mimmi Mus i släptåg. Hon ville mest bara stanna och tugga på vissna grässtrån hela tiden, man kan ju tro att jag svälter henne. Vilket jag säkert gör också, om man vill ha hennes åsikt då va.
Samtidigt som jag och mina läckande Graningekängor kämpade oss genom snön så kom Ramones - What A Wonderful World upp på iPoden.

Det passade väldigt bra kan sägas. Inte för att använda klyschor såklart, men det var så vackert så.
Kolla, om ingen stoppar mig så blir det snart fotoblogg av detta.
Vad jag ville säga om Ramones här då, var inte bara att deras rockiga version av ovannämnda låt är nice, utan också att de väldigt bra. Då menar jag inte på det sättet att jag springer runt med Ramones t-shirtar och skriker "Ramones rockar" som en del andra tagit sig till att göra. Man vill ju inte smälta in liksom.
Däremot skulle jag gärna gå runt med en t-shirt där det stod "My brain is hanging upside down", eller "The KKK took my baby away". För det är det som är grejen med Ramones, de har de absolut sjukaste låttexterna som jag någonsin stött på.
Andra exempel som Chain Saw, Howling At The Moon, I Am Seeing UFOs och Now I Wanna Sniff Some Glue. För att inte tala om Baby I Love You.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0