Listen up!

Beth Ditto är jäkligt cool. Tänk att vakna upp som henne och veta vad och hur man kan ådstakomma precis det man vill.
Jag erkänner själv att varje gång som jag ser en video med The Gossip på MTV eller när jag ser Beth på bild så förvånas jag över hur tjock hon är. Egentligen så är det inte mitt fel, för hur ofta ser man tjocka människor på TV eller i tidningen? Inte så ofta som man ser dem i verkliga livet, det är sant i alla fall!
Jag tror faktiskt inte att Beth Ditto har någon slags mutant hjärna som gör att hon aldrig tar åt sig vad folk säger och tycker om hennes utseende, men däremot måste hon ha uppnått någon slags mognad och självsäkerhet där hon inte låter sig tryckas ner längre. Istället vänder hon de felaktiga fettvalkarna till provocerande och till hennes fördel, och det är klart till fördel till andra i hennes situation.
Själv har jag aldrig varit överviktig, snarare åt andra hållet, men det betyder inte att jag inte kan ha Beth som idol ändå. Nej, jag är inte lesbisk heller, och jag har ingen fantastisk sångröst som gömmer sig i en kropp som glömdes av gud (lite Susan Boyle referenser för den som vill). Däremot blir jag inte så o-ofta som jag skulle vilja betraktad som lite udda och korkad, och en del har ganska lätt att se ner på mig för att de anser sig vara smartare och häftigare än vad jag är.
Därmed tycker jag att vi alla ska slå ett knytnävslag för alla som känner sig lite nere en sådan här dag.
Hm, det där var mer bokstavligt talat, jag menar inte att vi ska gå runt att slå ner människor. Jag försökte mer bara komma på ett bra slut, uppenbarligen misslyckades jag. Det kommer kanske med lite övning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0