Eurovision

Shit vad bra Eric Saade var! Jag var så nervös innan men nu blev jag jätteglad! Yay!
Tydligen så bryr jag mig ganska mycket om Eurovision, fast det har jag nog gjort de senaste elva åren. Därför så kommer detta extraordinära inlägg om Eurovision Song Contest inte handla om årets tävling, utan om de som varit tidigare år.

Jag skulle bli otroligt imponerad om någon faktiskt orkar kolla igenom alla de videos som kommer nedanför. Om du gör det så får du supergärna lämna en kommentar, det skulle göra min dag!

Eurovision 2000 hölls ju i Sverige och jag hade finalen inspelad på VHS och jag kollade på den om och om igen alldeles för många gånger, så därför har jag massa favoriter från den årgången. Roligt ordval jag gjorde där.

Först ut är tjejen i cowboyhatt från Estland.

 

Jag var så fruktansvärt förälskad i den här söta killen från Lettland.

 

Island!!!

 

Och Norge såklart, jag har för mig att jag bloggade något om det här förra året. Detta ger mig så många bra minnen.

 

2001 så var Antique med, väldigt bra.

 

Och partylåten från Estland vann.

 

Ingen kan väl glömma Greklands låt från 2002. GIVE THE PASSWORD!

 

Lettland igen. Så jävla bra.

 

Okej, jag erkänner. Jag orkar inte längre än såhär men efter 2005 så tycker jag att tävlingen har tappat lite av sin charm. Det kanske beror på mig och inte så mycket på Eurovision, hur som helst så är det så. Från -03 till -05 så är det dessutom främst bara vinnarna som stuckit ut och då menar jag Serteb, Ruslana och Elena Paparizou.


Kommentarer
Postat av: Ella

Jag var också jättetaggad! Satt och chattade med min kompis och betygsatta alla låtar och hoppades på poäng. Rysare, den där röstningen asså!!

2011-05-16 @ 21:16:03
URL: http://ellzo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0