Tydligen så hinner man inte kolla på Lejonkungen när man är barnvakt

Så jag sitter barnvakt idag och det är första gången någonsin som någon vågar lämna sin bebis hos mig. Känns ju tufft.

Det här var inte riktigt som jag förväntat mig att passa bebis. Jag hade bara tänkt att sitta i soffan och titta på film undertiden som bebis skulle sova som en ängel bredvid mig. Tydligen är det ganska svårt att få bebis att sova, så nu när jag väl lyckats så vågar jag knappt göra ett ljud ifrån mig på grund av rädsla av att bebis ska vakna.
Bara för det så fick jag nyss sms. Jädrans mobil som inte ska samarbeta.

Förövrigt så har bebis spridit gosedjur överallt och även hushållspapper hittar man lite där och där efter att jag har torkat dregel från hakan på honom. Dessutom så försökte han göra massaker på min svenskordbok, bebis hatar redan skolan verkar det som. Förresten så sa ju jag för ett tag sedan att det kommer ta ett tag innan jag själv skaffar barn. Hehe, jag tror att jag håller mig till den planen.

Bebis verkar inte ha vaknat av mobilen och det gör mig tacksam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0