Elvis, Elvis, let me be! Keep that pelvis far from me!

I mitt gamla rum hemma hos mamma och pappa, flickrum kanske man ska kalla det, så hittade jag en Grease-skiva som jag inte hade en aning om att jag ägde. Jag hade en period i tonåren då jag lade det mesta av barnbidraget på att köpa skivor, det var på den tiden som det var helt normalt att handla faktiska CD-skivor. Nu för tiden brukar väl de flesta få tag på musik på ett mer... kreativt sätt.

Säga vad man vill om filmen Grease, musiken är faktiskt rätt så underbar. Inte bara de där kända låtarna som alla kan, som t ex Summer Nights utan flera andra som är sådär 60-talsinspirerade. Jag satt och lyssnade på skivan i bilen på väg hem och jag kom fram till att jag inte har sett den där filmen sedan jag var fjorton eller något sådant. Jag har faktiskt inget behov av att se den heller men som sagt, musiken är väldigt bra. Om man är tokig i musikaler då, vilket jag är.


Om man vill så kan man klicka på bilden här ovanför och lyssna på det själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0