The Walking Dead

Jag tänkte härmed fortsätta på tv-seriespåret som jag snöat in mig på den senaste tiden. Att utgå från bloggen så kan man kanske tro att jag tillbringar all min fritid med att kolla på serier men det stämmer inte! Ibland... äter jag också... och är i stallet. Då och då. Såvida Mulder inte hittat något jättecoolt monster såklart.

För en två veckor sedan så hittade jag en ny ascool zombieserie som började sändas i USA i höstas, om den kommer sändas i Sverige vet jag inte men jag skulle gissa på att Canal+ kommer bli dem som haffar den först i så fall. Handlingen är precis som det alltid är i zombiefilmer, en grupp överlevare slaktar zombies och hoppas på att finna motgift och en fristad som är zombiefri. Det är väl det enda som är negativt med den, att den är lite förutsägbar på det viset. Annars så är det enda negativa att det bara är sex avsnitt på hela första säsongen. Jag höll på att avlida när jag hade sett fem stycken och upptäckte att det bara var ett kvar för den är verkligen riktigt, riktigt bra trots det jag sa innan om att den var zombiefilmsklycschig.
Den är rå och på sätt och vis så blir man ju deprimerad av att titta på den men det är verkligen riktigt bra manus och storyline i den. Plus bra skådespelare.
Det enda jag stör mig på är att hon som spelade Sara Tancredi i Prison Break har den kvinnliga huvudrollen och jag tycker det är jobbigt att se henne i en ny roll men det är väl bara mitt problem.

Så, min poäng: se The Walking Dead (såvida du inte känner dig deprimerad för då kan du eventuellt gå in i emohumör).



En snygg man är det såklart i huvudrollen också för den som bryr sig om sådant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0