Lite väl kryddigt

Jag hittade en rulle med risgrynsgröt inne i kylskåpet tidigare ikväll. En sådan där från Felix som är riktigt god och är ungefär som bebismat i konsistensen. Den hade bästföre datum satt idag den 17e så jag slängde in den i mikron och hällde sedan på ordentligt med krydda som man ska göra.

Vad starkt kanelen luktar tänkte jag. Nästan som peppar.

Svartpeppar var det jag hade öst på ett lager av på den stackars gröten. Tänk om man hade ställt ut den där gröten i stallet till en oanande tomte på juldagsmorgonen. Hehe. Inga julklappar hade det blivit där.

Gröten gick faktiskt att äta. Efter att jag slängt två tredjedelar av den i vasken och dränkt resten i kanel, russin och saftsoppa. Blev nästan förvånad över jag lyckades få ihop det till slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0