Lite om Sherlock

Tänkte att jag skulle slå ett slag för Sherlock som visats på svt 1 de två senaste söndagarna. Det är ju en nyinspelning i tre avsnitt som för ovanlighetens skull är satt i nutid och det är så himla bra! Ett till utropstecken!
Det är Steven Moffat som skapat serien, samma kille (man) som numera är "huvudförfattare" till Doctor Who, så jag hade till och med föraningar om att det här skulle vara bra.

Benedict Cumberbatch (helkonstigt namn) som spelar Sherlock fångar det excentriska så perfekt och även Martin Freeman, mer känd som Arthur i Liftarens Guide Till Galaxen, gör Watson riktigt bra.

Sista avsnittet går nu på söndag, prick klockan nio och jag har inte kollat på det i förväg! Hypa! Nu ska jag sluta använda utropstecken. Det känns bra också att veta att det kommer en andra säsong senare i år.



Nu måste jag verkligen sluta tjata om tvserier.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0