Gate opp o gate nejr

Moshi, moshi!
Nu sticker jag till Östergötland i några dagar, det känns nästan som att jag ska utomlands. Jag kommer ihåg när jag var i Kalmar i några veckor för sex år sedan, då kändes det nästan som att man var i Norrland. Ska man skriva Norrland med stor bokstav förresten? Jag vågar inte göra något annat med risk för att skriva ner dem, ingen vill väl ha liten bokstav liksom.

Tillbaka till poängen, jag har inte varit utanför Skånes gränser på flera månader eftersom jag inte räknar med den gången jag var i södra Halland för tre veckor sedan. Nåja, jag får se till att prata lite redig göingeskånska och lyssna på redig hässleholmsmusik för att klara mig bland saltgurkorna.




hässleholm stavas med liten bokstav förresten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0