Take of your skinny jeans so we can do this properly

Jag lovar att jag inte spenderat hela dagen vid datorn även om det kanske kan verka så med tanke på hur frekvent jag plötsligt torterar bloggen, men den fick plötsligt en oanad dragningskraft.
En annan sak jag gjort idag är att jag har letat runt på internätet efter ny musik. Fast det är visserligen också en syssla som görs vid datorn. Men eftersom lite fresch musik på iPoden gör tiden i kollektivtrafiken märkligt kortare så det är en nödvändig syssla.
En kul grej med att hitta musik via internet är att det är låtar som inte hunnit ut till massmedian än och det får mig alltid att känna mig lite speciell. Lite bättre än alla andra. En dålig sak är att man då brukar hinna lyssna sönder låtarna innan de börjar spelas på radio och då får f.r.u.s.t.r.a.t.i.o.n. en helt ny innebörd. En bra sak är att man ibland hittar gamla låtar som man annars aldrig hade upptäckt.
Jag ska härmed visa prov på några resultat som jag fann tidigt i somras. Spänn fast säkerhetsbältet eller så kan du bara lämna denna blogg och göra något spännande istället.

Eliza Doolittle är det charmigaste jag sett sedan Björn Gustafsson dansade till Haddaway i Melodifestivalen. Skinny Genes är antagligen den låten som jag lyssnat mest på i sommar och jag är fortfarande inte trött på den. Pack Up är en annan favorit men alla låtar som jag hittat med henne är allmänt feel-good och somriga. Dessutom ger hon mig abstinens när jag upptäcker att jag inte äger några coola sneakers, för Converse räknas inte med då tror jag.

 

LCD Soundsystem har helt klart den mest underhållande videon. FYI.

 

Tack vare P3 så hittade jag det underbara pojkbandet The Drums, men jag tror inte jag får lov att kalla dem för pojkband egentligen men jag gör som jag själv vill. På P3 spelar de ofta Best Friend som är en ganska bra låt men jag föredrar helt klart Let's Go Surfing. Sommar, sommar, sommar. Dessutom är pojkarna grymt snygga och de har prytt min skrivbordsbakgrund den senaste månaden. Förresten så är deras Down By The Water också en jättebra låt.

 

Via sångaren i The Drums så hittade jag hans förra band Elkland som hade gjort en grymt bra låt att dansa, danska, dnasa till. Och han dansar ju awsome killen! (som jag inte ved vad han heter)

CAUSE YOU AND I WILL NEVER BE APAAART, APAAAART! *diggar*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0