Up the bracket

Just nu är jag hemma. Alltså hemma, hemma. Hemmet som alltid kommer vara hemma även när jag är rynkig och i 40-års åldern så kommer detta vara hemma. Jag tänkte att jag brukar skriva bra här hemma och eftersom jag har hemtenta så var det en bra idé men det var det inte för jag flummar bara runt. I morse när jag vaknade så hade mamma tagit fram skokräm och ställt mina ridskor på en handduk. Jag tog det som en pik så nu är de smorda och glansiga. De har inte varit såhär snygga sedan jag köpte dem i höstas.

Jag har aldrig älskat ett par skor så mycket som jag älskar dessa. De är så sköna så jag skulle kunna gå runt i dem i en månad i sträck utan att få ont i fötterna och dessutom är de grymt snygga. Fast de kostade därefter också men det var de lätt värda. Känns som att de kommer hålla länge även med tanke på hur mycket de slits ute i leran just nu.
En annan sak som är bra med att vara hemma är att man kan hoppa runt, lyssna på vad man vill, hur man vill och klädd på vilket sätt man vill för det finns ingen inom några kilometers radie som skulle bry sig. Därmed tar vi en dagens outfit.

Marimekko strumpor matchat till surfarshorts och den klassiska SM-tröjan som numera har sex år på nacken. Mamma köpte den till mig när jag var fjorton och det var ju snällt, problemet var bara att alla i storlek S var slut så hon köpte en M och det kan man ju tycka att det borde funka. Fast sex år senare väntar jag fortfarande på att växa i den. Ärmarna når ända ner till fingertopparna så jag får rulla upp dem hela tiden.


Kommentarer
Postat av: pelle

Vad alla 40-åringar ska må bra när de läser det här ;) hehe.



Visst är det en riktig påve. Men jag tror de lagt någon typ av mask på honom. Även om han är balsamerad, så måst de nog göra så.

2010-03-25 @ 21:55:00
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Ella

Måste putsa mina skor också kände jag nu. De ska vara svarta men är typ...gråa. Illa.

Jag har förresten också en sånndär älskings-tröja som är sex år gammal! Också för stor! Hahah, vad skulle man göra utan den liksom?



Sv: Ingen bh is the shit asså. Kanske inte om man...behöver stöd...men det gör ju inte jag så jag kan unna mig det :P

Och visst är det störande?! Sen när man kissar aslänge så börjar folk undra vad fan man gör där inne egentligen och grejer, hhahah!

2010-03-27 @ 13:00:51
URL: http://ellabellaswe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0