I'm fat and lazy and extremely rude

Anledningen till att jag inte brukar lyssna på låttexter kan ha att göra med att när man väl gör det så blir det bara konstigt. Nu menar jag inte alla låtar för det finns många som jag tycker har jättebra texter, men om man tar den här till exempel.

Swinging On A Star
His back is brawny and his brain is weak
He's just plain stupid with a stubborn streak
And by the way, if you hate to go to school
You may grow up to be a mule

Jag får en bild i huvudet där jag ser hur en stackars lågstadieklass i USA tvingas stå uppradade och
lära sig den låten utantill så att de hjärntvättas till att alltid älska skolan.
Fast det är kanske bara jag.

Det här inlägget ser konstigt ut för att blogg.se suger (eller för att jag inte förstår mig på
datorer).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0