This is where I'll stay

Nu är mina ben mysiga. Efter att jag idag ridit i en högre gångart än skritt för första gången på tolv dagar så har det dragit i den högra delen av min midja. För upp till för ungefär ett år sedan så brukade jag sitta och vrida mig i högersidan när jag red, inte så snyggt tyckte de flesta. Obekvämt, tyckte nog Mimmi.
Orolig var jag för att jag skulle börja sitta sådär igen bara för att jag inte har någon som säger (skriker, vrålar etc) hur jag ska göra nuförtiden. Därmed tog jag saken i egna händer och letade upp stretchövningar för ryttare, och hittade några bra på Ridsportförbundets hemsida. Förutom ryggen och sidan så var det flera för olika delar på låren. Mitt stackars högerlår trodde nog att dess sista stund var kommen när den sträcktes ut för första gången på nästan två år. Jag tror faktiskt inte att jag någonsin strechat mig själv utanför skolan innan, allt ska man vara med om.
Poängen var att mina ben nu känns som Jell-O, väldigt nice.

Ungefär såhär gick det till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0