Let's have a toast with our boots!!!

Nu har jag bara fem avsnitt kvar att kolla på av Hetalia: Axis Powers! Ganska ledsamt, men förhoppningsvis gör de fler säsonger. Hetalia är den absolut roligaste och flummigaste animen som jag någonsin stött på. Hetalias handling börjar i och med första världskriget där alla länder personifieras och har ganska säregna personligheter, sedan hoppar tidlinjen lite fram och tillbaka, men drivs framåt hela tiden. Lite som en rolig och kanske inte så trovärdig historielektion. De länderna det främst handlar om är Italien, Tyskland, Japan, USA, Ryssland, Storbritannien, Frankrike och Kina. Sedan tittar det förbi andra länder med jämna mellanrum, allt som allt ska det nog vara med en femtio länder om jag kan minnas sannessägaren Wikipedia rätt.
Fattar inte alls vad koreanerna har att vara sura över, om det skulle vara någon som klagade på serien så borde det vara italienarna som det drivs med hela tiden.

Av någon anledning så känns det som att jag lyckades få ett relativt nördigt inlägg om något som egentligen borde vara hur roligt som helst att snacka om egentligen, att låta lika roligt som ett inlägg om myrors anatomi. Det går inte ens att sätta ihop en ordentlig mening. Vad har jag ätit egentligen?

Kommentarer
Postat av: pelle

men hey, underskatta in nöjet hos myrornas anatomi ;) Där har vi mycket att lära!



2010-02-22 @ 13:27:08
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0