Kiss me on my brain

Vissa saker är verkligen helt värdelöst onödiga att göra. Som att stå och försöka vrida om en nyckel i en frusen bildörr klockan sex en blåsig och snöig januarimorgon, eller som att rensa ur en krubba med mögligt betfor vatten i. Det finns ingen poäng till att man ska behöva utstå sådana saker.
Många hatar att handla mat. Mestadels för att de tycker det är ett onödigt slöseri med deras dyrbara tid att stå i kassakö och springa runt en hel lagerlokal för att hitta en viss sås när alla som bär röda skjortor verkar ha smygit ner till källaren för att pimpla utgången vinäger.
Själv gillar jag att handla mat, visst har det förlorat sin tjusningen en aning senaste tiden när man gått i samma affär x antal gånger. Dock så tycker jag att det är lite som att förena nytta med nöje. Liksom, hallå! Vi behöver mat för att överleva om ni glömt det! Bara för att ni inte behöver gå hungriga längre så betyder inte det att mat minskar i värde, snarare tvärtom. Tänk på alla bantningsföretag som skulle lägga ner och behöva sparka sina anställda om folk började äta normalt. Det skulle inte funka, så tänk på det nästa gång du står i kön bakom tre kundvagnar fyllda till bredden.
Tänk på Anna Skipper säger jag bara.
Tänk också på att du står nog hellre i den där kön än står på en planka över en gödselstack och skyfflar bajs som blåser tillbaka i huvudet på dig. Det brukar jag göra och det funkar, på hedersord.

En bild på de nya familjemedlemmarna Frodo och Franz Ferdinad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0