I'm miss Moneymaker

Satt och funderade över vilken tävling jag skulle ta näst-nästa helg den 5-6 september. Hittade både Trelleborg och Munka Ljungby, och ingen av de tävlingsplatserna är jag överförtjust i men jag har fått höga placeringar på båda. Jag är väldigt skrockfull när det gäller sådant, till exmpel så har jag och Mimmi bara fått en enda placering i Perstorp under alla år och Dagstorp ska jag inte ens börja med. Båda två hålls på gräsbana (förra året vet jag att MJ:s var jätteblöt) så det finns ingen chans att slippa undan broddningen.
Men sedan. Sedan lät jag det avgöra som jag inte borde låta avgöra det, men som ändå så lätt gör det. Fattar ni? Som den giriga människa jag är så kollade jag på prispengarna, och jag kan bara säga till Trelleborg: men hallå! På den regionala tävlingen så är premierna i princip hälften av vad Munka Ljungbys är. Måste jag säga vilket jag valde? Nä.
Vadå, jag kan inte hjälpa det. Jag behöver ju dem, fast nu kommer jag inte vinna några bara för att jag skriver om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0